Miért fontos a logó a webáruház készítés során?
A webáruház készítéskor általában nagy szerepet kap maga a webshop, a funkciók, a termékek, azonban egy dologról sokan elfeledkeznek, nem tulajdonítanak neki nagy jelentőséget, ez pedig a webáruház logójának megtervezése. Rengeteg webáruházat láthatunk logó nélkül, vagy a logó helyén egy felirattal elindulni, működni, ezt azonban el kell kerülni, ugyanis a webáruház logó nagyon fontos szerepet játszik mind a működésben, mind a marketingben. A logó az egyik legelső elem, információ, amit webáruházunkra találva meglátnak a látogatók. Ha először egy olyan emblémával találkoznak a felhasználók, amely úgy lett összedobva, nem esztétikus, akkor könnyedén az egész webshopról rossz vélemény alakulhat ki a látogatókban, ezt pedig el kell kerülni. Emellett az emberek általában a képeket, logókat sokkal könnyebben megjegyezik, mint szövegeket, így, ha webáruházunk logója jól megtervezett, könnyen megjegyezhető, akkor az emberek emlékezni fognak a logóra, és ezzel együtt webáruházra is. Ilyen szempontból érdemes odafigyelni a webáruház készítés során egy igényesen megtervezett logóra. Ellentétben a webshop domain nevével és a cégnévvel, logót sokkal egyszerűbb cserélni, ennek ellenére webáruház készítés során a logót is hosszú távra kell tervezni. Ha jól el van készítve, akkor évekig, évtizedekig meghatározhatja a webshopot, céget és a marketingben is nagy szerepet kap. Természetesen, ha webáruházunk fő profilja megváltozik, vagy csak a logókkal kapcsolatos követelmények, elvárások változnak, akkor újat lehet helyette készíteni.