2022.12.03.

Vállalkozói negyed

Merj Vállalkozni!

4 közösségi média marketing tipp

Ma már köztudott, hogy minden vállalkozásnak célszerű jelen lennie a közösségi médiában, legyen az néhány fős kisvállalkozás vagy óriás multivállalat. Enélkül szinte láthatatlanná válik, jelentős piacot veszítve.

A jelenlét azonban nem csak annyit jelent, hogy hébe-hóba kiteszünk egy aktuális dolgot vagy épp egy álláshirdetést teszünk közzé, hanem tudatosan megtervezett marketing stratégia szükséges ahhoz, hogy a közösségi oldalak jól működjenek.

 

Mielőtt bármibe is kezdenénk ki kell tűznünk, hogy mi a célunk, mert vaktába nem érdemes lövöldözni, tudnunk kell, hogy mit akarunk elérni:

  • nézzük meg, hogy mi a jelenlegi helyzetünk, mit tudunk eddig felmutatni és hova akarunk eljutni
  • lehet ötletelni más hasonló oldalakról, nyilván lemásolni nem érdemes őket, de tippeket szerezhetünk

Legyél tisztában azzal, hogy ki a célcsoportod

 

Elsőként tisztáznod kell, hogy melyik korosztályt akarod elérni és annak mi az érdeklődési köre, mert annak alapján kell kiválasztanod a platformot, ahol elérheted őket. Egészen más korosztályt, más érdeklődési körrel találsz meg a Facebookon, mint a Tik-Tokon például.

 

Nézzük a statisztikákat!

Hazánkban még mindig a Facebook és az Instagram viszi a pálmát. A Facebook aktív felhasználók már a lakosság több, mint 2/3-át kitették 2021-ben, közel 7 milliós számukkal. Az Instagram pedig 2,5 millió aktív táborral büszkélkedhetett 2021-ben.

A Tik-Tok térhódítása is egyértelmű, nemcsak a felhasználók száma nő folyamatosan, de az is elmondható róla, hogy míg korábban a 18 év alattiak volt a célközönsége, ma már a 20-30 éves korosztály is egyre inkább jelen van.

Mutass túl a többieken

 

Ha komolyan gondolod a közösségi médiában való jelenlétet, akkor nem dőlhetsz hátra néhány poszt után.

Sőt, nem elég, ha minőségi tartalmat gyártasz, de annak figyelemfelkeltőnek és szórakoztatónak is kell lennie. Előnyös, ha tudsz humorral élni és vicces tartalmat előállítani, akár kép, akár videó formájában. A videónak nem kell hosszúnak lennie, de az első néhány másodperc kulcsfontosságú, hogy elnyerje a nézők tetszését. Törekedj a változatosságra, vigyél egy kis színt a tartalmaidba, a posztok közé iktass be akár sztorikat, akár élő videókat.

A legfontosabb, hogy egységes legyen az arculatod, legyen interakció és lehetőség szerint minél jobban nőjön a weboldalad forgalma, ahol megtörténhet a kívánt konverzió.

 A posztolás időzítésén is sok múlik

 

Az, hogy mikor és mit teszünk közzé a közösségi média felületeinken több tényező függvénye. Egyrészt függ attól, hogy mi a mi termékünk vagy szolgáltatásunk, mekkora a cégünk mérete, ki a célcsoportunk.

Érdemes előre gondolkodni és legalább néhány hétre készíteni egy poszttervezőt. Ami nagyon fontos, hogy folyamatos legyen a posztok időzítése, ne legyenek üres időszakok, amikor sokáig semmi sem kerül ki, mert úgy könnyen elveszíthetjük a követőink figyelmét.

Érdemes összeszedni a ránk jellemző hashtageket, amelyeket aztán használni is kell minden posztnál.

Sose feledkezz el a visszacsatolásról sem. Akár negatív, akár pozitív komment érkezik, arra válasszal kell lenni, természetesen az udvariassági formulákat minden esetben betartva.

Bátran fordulj segítségért

 

Nem mindenkinhez passzol a folyamatos kommunikáció, sokaknak ez igazi nyűg és teher. Már maga a stratégia megtervezésével is nehézség adódhat, nem beszélve arról, hogy valós eredményeket érjünk el. De aggodalomra semmi ok, mert a segítség kéznél van. Marketing ügynökségünk felkészült csapata szíves örömest segít, ha nehézséged adódna a kommunikációban.

További cikkek