2023.06.09.

Vállalkozói negyed

Merj Vállalkozni!

Mit tartogat a keresőoptimalizálás 2023-ra?

Az online marketingre, különösen a SEO világára folyamatos változás jellemző. Minden esztendőben új trendekre számíthatunk, aminek köszönhetően a keresőoptimalizálás sem úgy néz már ki, mint 5, 10 vagy 15 évvel ezelőtt.

Ahogy szép lassan átlépünk 2023-ba, az igényes, megfontolt SEO-nak minden online stratégiában szerepelnie kell. Vessünk tehát egy pillantást a legfontosabb trendekre, amelyekre már most érdemes felkészülni!

Helyi SEO

Az előző évek járványhelyzete során jelentősen megnőtt a helyi keresések száma. Mindenki a közelben szeretett volna magának üzleteket, szolgáltatókat keresni, hogy elkerülje a potenciálisan veszélyes tömegközlekedést. Ez a trend azonban nem halványult el a vírus visszaszorításával, hanem a mai napig releváns maradt.

Egy hatékony és sikeres helyi SEO stratégiához mindenképpen szükségünk lesz egy Google Cégprofil (előző nevén Google Cégem) adatlapra. Ezzel az adatlappal jelenhetünk meg a felhasználók helyi keresésére, illetve összegyűjthetjük vele korábbi ügyfeleink véleményeit és értékeléseit (amelyek szintén fontos szerepet játszanak a helyi rangsorolásban).

A webhelyen szereplő tartalmakat is helyileg kell optimalizálnunk. Ehhez helyi jellegű kifejezéseket kell megcéloznunk, tehát fel kell tüntetnünk cégünk földrajzi helyét is kulcsszóinkban (pl. „sürgősségi fogászati rendelő Egerben”).

 

Videós tartalmak

A videó az internet kedvenc tartalomtípusa, és hosszú évek óta számít értékes marketingeszköznek is. A videóknak a SEO-ban is fontos szerepük van, hiszen egy jól kiépített és optimalizált YouTube csatornával egészen új közönségeket érhetünk el.

A videós tartalmak a weboldalakba ágyazva is értékesek, ugyanis ráveszik az embereket, hogy több időt töltsenek a webhelyen. A Google algoritmusa többek között a munkamenetek (látogatások) idejét is figyeli, és ha egy weboldal hosszabb ideig tartja meg az emberek figyelmét, akkor a keresőmotor ezt úgy értelmezi, hogy a tartalom vélhetően jó minőségű. A minőségi videók tehát pozitív felhasználói élményt nyújtanak a látogatóknak, és ezt a Google is díjazza majd.

 

Az E-A-T koncepció

2023-ban is fontos lesz minőségi tartalmakat készíteni, ráadásul egyre több figyelmet kell fordítani ezen tartalmak E-A-T jellemzőire. De mit is jelent ez?

A keresőóriás többek között az E-A-T tulajdonságok alapján állapítja meg a tartalmak minőségét – ezek a tulajdonságok a következők:

  • Szakértelem: Mekkora szakértelemmel készítette a szerző a tartalmat? Megmutatkozik ez a szaktudás a tartalomban?
  • Tekintély: Mekkora tekintélye van a szerzőnek az adott területen? Ezt többek között a tartalomra mutató visszahivatkozások jelzik.
  • Megbízhatóság: Megbízható a tartalom, és pontosak a benne szereplő információk?

 

Minden olyan webhelynek figyelnie kell ezekre az E-A-T tényezőkre, amelyek tartalmai bármilyen módon hatással lehetnek a felhasználók egészségére, pénzügyeire, boldogságára és általános jólétére. A Google például nagyon szigorúan veszi az orvosi webhelyeken publikált tartalmakat, hiszen sokan ezek alapján hoznak döntéseket saját egészségükkel kapcsolatban.

Érdemes tehát egy igazi szakértő segítségét kérni, aki magára vállalja az ilyen tartalmak elkészítését, vagy legalább ellenőrzését, hogy a szerzők között az ő nevét is fel lehessen tüntetni. Ahogy aztán a tartalom egyre több felhasználót vonz be, és egyre több külső anyagban jelölik meg forrásként, a Google is magasabb pozíciókba helyezi majd a találatok között.